Rillemd21 0 Postad 13 Juni , 2022 Hej! Motor: Aq130 - motortemperaturen stiger uppåt 100 grader när jag planar med båten. I låg fart är det inga problem med motortempen. Följande är bytt/testat hitintills; - Kyllimpa bytt, en säsong gammal. - Ny termostat i år. - Ny slang från skölden till sjövattenfiltret och från s.filtret till vattenpumpen. - Rensat oljekylaren och tätat rören till oljekylaren. - Provat köra utan termostat - temp stiger ej. - Avgaskröken går att ta på d v s inte allt för varm. Bör nästa steg vara att se över kylkanalerna? Hur går man tillväga om man ska försöka rensa kylkanaler från rostavlagring m.m.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 13 Juni , 2022 Hej. Sitter kylvattenslangen ordentligt fast på drevet? Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rillemd21 0 Postad 13 Juni , 2022 (redigerade) Japp. Jag var extra noga med det när jag monterade drevet inför sjösättning. Redigerad 13 Juni , 2022 av Rillemd21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rillemd21 0 Postad 13 Juni , 2022 2 timmar sedan skrev sanktanna: Hej. Sitter kylvattenslangen ordentligt fast på drevet? Ingemar Japp. Jag var extra noga när jag monterade drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Torsten- 12 Postad 14 Juni , 2022 Det verkar väl vara termostaten? När (vid vilken temp) öppnar termostaten? Är det sjövatten ska det ju vara vid ca 60-70 för att undvika pannsten. En vanlig biltermostat öppnar vid ca 90. Kolla i en kastrull vatten på spisen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeO 4 Postad 14 Juni , 2022 Hej, du har säkert kollat impellern och sjövattenfiltret? Om inte, sätt dit en ny impeller och fetta in den med impellerfett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeO 4 Postad 14 Juni , 2022 Se också till att locket på sjövattenfiltret är rakt påsatt med båda skruvarna så det inte kommer in luft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser