Max123 0 Postad 13 Juni , 2022 Hej, har precis införskaffat mig en gammal saga 24 med en Bukh DV20 diesel i. Nu till problemet, avgaslimpan är bomröten och behöver bytas, gammal motor, svår att få tag på delar till.... Hittat en begagnad Bukh DV36 till salu, någon som vet om den passa i Saga 24? Kompatibel med nuvarande drev? Eller om någon i denna gruppen sitter på en limpa? Möjligtvis en hel motor? Bukh DV20 / Bukh DV24. Allt gott // Max Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 13 Juni , 2022 5 timmar sedan skrev Max123: Kompatibel med nuvarande drev? Du har väl inte drev; om det är en Saga 24? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Max123 0 Postad 14 Juni , 2022 9 hours ago, Rascal said: Du har väl inte drev; om det är en Saga 24? Hej, ny med båt :). axel menar jag. (Övergången till propellern) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 14 Juni , 2022 Ändra i rubriken och skriv att du söker delar till Bukh istället så är det kanske fler som nappar. Det fanns en firma i Göteborg som sålde delar till Bukh men han la nog ner av åldersskäl men kolla med LS Karlsson i Göteborg, jag tror han tog över reservdelarna Tel: +46 31 246963 eller Lidingö Marin som ska ha sålt Bukh om de fortfarande inte håller på? Här finns ju också lite att hämta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser