Micke78 0 Postad 27 Juli , 2005 hej nu har min gamle 50 hk johnsson get upp och jag letar nytt! jag har hittat en del motorer funderar på mer hk som 70-90 hk på en 5.20 styrpulpet eftersom min 50 hk hade svårt att få båten o plana! en fråga dessa millitär motorer som säljs mercury och evinrude är dom bra för civilt bruk? har hittat flera stycken! vad vet ni om dem? hitta en som gått 171 tim enlig tim räknaren som satt i motorn! är det mycket eller lite? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 27 Juli , 2005 Hej, 171 timmar är inte mycket. Det motsvarar kanske 3-4 säsongers användande för en normal båtåkare i Sverige. Men: hur har de förvarats mellan varven och vem har servat dem? Om de legat i mobbföråd i 30 år utan att ha körts så skulle jag vara mycket försiktig att köpa. Båtmotorer skall användas och servas för att vara pålitliga. Har de elektrisk Trim & Tilt? Om de inte har det skulle jag personligen glömma det hela. Du får ingen riktig fason på båtåkandet om du inte aktivt under körningen kan använda trimfunktionen. Att den är grönmålad är ju bara bra, då kanske du får ha den ifred. Måla gärna lite blommor på den också så skall du se att du garanterat får ha den kvar på akterspegeln. Vad begär de för motoerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miniraser 10 Postad 27 Juli , 2005 vad jag hört om militära motorer är att dom brukar vara riktigt välservade. visst brukar dom ligga ett tag i mobförråd men aldrig så länge att dom tar skada. det brukar vara ett bra köp att handla av det militära. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 28 Juli , 2005 Var hittar man sådan motorer ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cale 0 Postad 28 Juli , 2005 kolla här:www.grosshandlarnab.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mtunberg 0 Postad 28 Juli , 2005 Det är en som har sin båt några platser från min som har en 70 hk evinrude som är från militären, den verkar vara perfekt... det ända som skiljer är ju färgen. mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miniraser 10 Postad 28 Juli , 2005 verkar vara slut jag hittar inte :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser