Dadid 19 Postad 11 Juni , 2022 Denna skruvplint är lite trött. Blecken som skruven trycker mot kabelns kardeler är bruten på ett par terminaler. Skulle vilja byta den. Någon som känner igen den och kan tipsa om var jag får tag på en ny? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 12 Juni , 2022 (redigerade) Hej! Det är en vanligt förekommande pluggbar skruvplint. du finner sådana hos exempelvis Electrokit i Malmö dom finns i olika, vissa är även byggbara så att man själv kan sätta ihop en till önskat antal poler. Det tycks inte finnas någon färdig för sju poler, men en för åtta poler. Redigerad 12 Juni , 2022 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 14 Juni , 2022 2022-06-12 vid 09:57 skrev Georg_Ohm: Hej! Det är en vanligt förekommande pluggbar skruvplint. du finner sådana hos exempelvis Electrokit i Malmö dom finns i olika, vissa är även byggbara så att man själv kan sätta ihop en till önskat antal poler. Det tycks inte finnas någon färdig för sju poler, men en för åtta poler. Men om den är pluggar, vilket jag har för mig är det bra om den del jag söker är kompatibel med den del som är lödd till kretskortet. Gör dessa gröna det? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 14 Juni , 2022 1 minut sedan skrev Dadid: Men om den är pluggar, vilket jag har för mig är det bra om den del jag söker är kompatibel med den del som är lödd till kretskortet. Gör dessa gröna det? Ja, jag skulle tro det. Det finns ju både hane och hona på siten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser