pattedala 5 Postad 9 Juni , 2022 Vi fick till slut tag på Nimbus 35Dc som vi väntat på, nu blev de med 2xAqad41A. Hade gärna fått vara en nyare men när vi väntat på att Det ska komma ut till försäljning aslänge så får man ta det som det är. Vi visste om att styrbord motors glödning inte fungerade, men jag tänkte att set Är nog bara byte av ett relä eller byta stift. Kom ut till båten idag, med nytt relä från MarinExpress och började råda med kablage Och jämföra med babords motor. Då såg jag varför inte glödningen fungerade. Tidigare ägare hade tydligen bytt till biltema relä och kopplat en kabel från #87 på relä till startmotor och kabeln till glödstiften är klippt och intr inkopplad. jämför man mot babordsmotor så går 87 till glödstiften. Skulle vara trevligt att få igång glödning även på styrbordsmotor, men jag blir lite fundersam hur. Kopplar jag loss kabeln till startmotorn och sätter r på glödningen så får väl intr startmotor någon startsidan? Köper jag ett relä med 5 stift så blir väl risken att både glödstift o startmotor får ström samtidigt. Jag har tyvärr svårt att se var de andra 3 kablarna från babordsmotor tar vägen då det är tajt o jäkligt, men jämför man så Är det iaf idag felkopplat på styrbordsmotor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 9 Juni , 2022 (redigerade) Elschema från instruktionsboken. Kabeln från startmotorn är ju ingående till relät (30) Den orangea kabeln går till tändningslåsets glödläge (85). 87 till glödstift Fast du behöver ingen glödning på en 41:a om du inte kör när det är kallt eller under 5-10° Är den svårstartad i sommarvärme är det något annat fel. Redigerad 9 Juni , 2022 av Makro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser