Algot_R 17 Postad 8 Juni , 2022 En vansinnig ide! Jag ska sälja min båt - en snipa - med trailer. Köparen bor på andra sidan Vänern och ska ta båten hem sjövägen. Men trailern måste han ju ta med bil, i 30km/t . Jag kom på en galen variant - Sått fast trailern under båten och låt den hänga där när båten körs på sjön! Enkelt med några spännband och båten ligger stadigt på trailern och alltså kan trailern hänga stadigt under båten. Skulle det fungera? Extra tyngd och extra vattenmotstånd. Svårare att styra? Lätt att lägga till - Full fart mot land vid lämplig ramp! Nej - Jag tror jag avstår från att prova! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yopphedi 28 Postad 8 Juni , 2022 Do it!😉 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 972 Postad 8 Juni , 2022 6 timmar sedan skrev Algot_R: En vansinnig ide! Jag ska sälja min båt - en snipa - med trailer. Köparen bor på andra sidan Vänern och ska ta båten hem sjövägen. Men trailern måste han ju ta med bil, i 30km/t . Jag kom på en galen variant - Sått fast trailern under båten och låt den hänga där när båten körs på sjön! Enkelt med några spännband och båten ligger stadigt på trailern och alltså kan trailern hänga stadigt under båten. Skulle det fungera? Extra tyngd och extra vattenmotstånd. Svårare att styra? Lätt att lägga till - Full fart mot land vid lämplig ramp! Nej - Jag tror jag avstår från att prova! Ingen minns en fegis!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 152 Postad 8 Juni , 2022 (redigerade) Perfekt om det är nån som inte känner till Vänern och navigerar som ryske skepparen, efter en sida urryckt ur en telefonkatalog. Hjulen borde vara perfekta ifall det kommer nån grynna i vägen. Redigerad 8 Juni , 2022 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 152 Postad 8 Juni , 2022 Varför inte skära isär trailern och stuva den ombord? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser