Gå till innehåll
måndag 17 februari 2025
rebeckava

badstege till Ryds camping -75?

Rekommendera Poster

Några bra tips på lämplig badstege till en Ryds campin från 1975. Den är ganska smal baktill. Just nu har vi en lös som vi sätter på sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Byggpast & Båtprylar har i sin katalog två badsteger som garanterat passar: Artnr 1113 (är teleskopisk) Artnr 1074 Gå till deras hemsida och kolla. http://www.byggplast-batprylar.se/ Det går att söka på artnr längst ner på deras sida om du vill. Deras återförsäljare kan du se i återförsäljarlistan på hemsidan. Jag hade på min förra båt, en Hard Top (Finnsport 540 HT) som är ungefär i storlek som en Ryds camping den badstegen som har artnr 1074. Nackdel med 1074 är att den bara har rören att sätta foten på och det är inte alls bekvämt och lite halkrisk. Jag åkte en hel del wakeboard efter min båt och använde badstegen flitigt och det var inte så jättebekvämt att åla sig upp med fötterna på fotstegen som bara var rör. Platta fotsteg är definitivt att föredra. Skruv och muttrar vill jag minnas följde med (men jag är inte helt säker). Jag täta skruvhålen med sikaflex och det blev tätt. Artnr 1113 har fotplattor och dessutom 4 steg och når djupare ner i vattnet (viktigare än man kan tro). Annars är en bra lösning en rejäl badplattform på ena sidan på akterspegeln och i den sätta en teleskopisk undermonterad badstege. Då får du två funktioner, både badplattform och badstege. Kolla på Artnr 1115 dock har den rätt långt stödben så den kanske inte passar på en Ryds Camping. Men den är annars smal och smidig i formatet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...