Pujje1971 0 Postad 7 Juni , 2022 Hej! har fått ärva båtmotor tohatsu 4 hp och jag vet i princip inget vad det är,2, eller 4-takt? lång eller kort rigg modellnummer 4MC 3F9 Serienummer slutar på XD Tack för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 7 Juni , 2022 (redigerade) Jag har en Mercury 5hp som är en förklädd Tohatsu som din på bilden. Det är en 2-takt. Väldigt trevlig maskin som är lättstartad och går väldigt tyst (som en fyrtaktare!) Redigerad 7 Juni , 2022 av Rolle85 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pujje1971 0 Postad 7 Juni , 2022 1 minut sedan skrev Rolle85: jag har en Mercury 5hp som är en förklädd Tohatsu som din på bilden. Det är en 2-takt. Ok! Vad bra,tack så mycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 7 Juni , 2022 (redigerade) Den har inbyggd tank och tänk på att du måste blanda i 2% 2-takts olja i bensinen, annars skär den! på 5l bensin ska du ha i 1dl olja blandat i bensindunken. Redigerad 7 Juni , 2022 av Rolle85 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pujje1971 0 Postad 7 Juni , 2022 1 minut sedan skrev Rolle85: Den har inbyggd tank och tänk på att du måste blanda i 2% 2-takts olja i bensinen, annars skär den! på 5l bensin ska du ha i 1dl olja blandat i bensindunken. Just ja! Tack för det,så då om jag förstått rätt så har jag 2-taktsolja i tanken och då ska det inte vara någon motorolja. Är inte så hemma på det med båtmotorer så tack för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 7 Juni , 2022 Du blandar bensin och 2-taktsolja i en bensindunk, sen häller du det i motortanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 7 Juni , 2022 Impeller och växelhusolja är bra att byta ibland. I övrigt går de nästan för evigt… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser