trillium 4 Postad 6 Juni , 2022 (redigerade) Hej har en ny Mercruiser 4,5L 250hk Datastyrd electronisk insprutning! jänkarna pratar om en blandning Bensin/2T olja/stabilisator.... Jag ser bara hur marinorna "missar" massor av pungterna som skall utföras på vinterförvarings service...... Någon som har nått tips???? Redigerad 6 Juni , 2022 av trillium Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 6 Juni , 2022 Vad står i manualen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 6 Juni , 2022 Numera kör vi alla bensinmotorer med konserveringsbränsle från en snurretank, när vi konserverar. Dagens bensin kan innehålla ganska mycket vatten, som inte fångas upp av vattenavskiljaren, då det är blandat med bensinen. Det är inte bra att det står vattenblandad bensin i motorns bränslesystem över vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trillium 4 Postad 6 Juni , 2022 Det ska finnas typ recept i handboken men har inte hittat det ännu, Vad rekommenderar du för medel? Jag har ett antifreese medel köpt på tappen,,står att det separerar vatten och smörjer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 6 Juni , 2022 38 minuter sedan skrev trillium: Det ska finnas typ recept i handboken men har inte hittat det ännu, Vad rekommenderar du för medel? Jag har ett antifreese medel köpt på tappen,,står att det separerar vatten och smörjer? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 7 Juni , 2022 Jag körde med detta när jag konserverade min nya Mercruiser MPI. Man skall ju inte köra med ”fogging” på motorer med insprutning. Fördelen med metoden är att man även smörjer upp och konserverar hela bränslesystemet på motorsidan. En större mek. firma sa att de kör denna metod på alla bensinmotorer för allt slippa problem. När du starter upp på våren igen kommer det lite mer rök men det försvinner snabbt när ny soppa matas in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 7 Juni , 2022 Ps. Körde även denna häxblandning i gränsklipparen, tänkte det var vettigt då den också står hemma vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser