Kimc 0 Postad 6 Juni , 2022 Hej alla! första inlägget här någonsin har tidigare vart spion och läst trådar när jag fått problem. nu till min fråga, igår skulle jag sjösätta min ryds 550 med en Mercury utombordare 90 hk från 2003 2takt. Tilten funkade när vi stod på land (reglage och på motorn) men när jag väl ska starta båten i vattnet så vrider jag om nyckeln och hör ett klick. Efter det sluta tilten att funka på bägge reglage och på motorknappen. Och även motor vägrar starta. Kommer inga ljud alls när jag vrider nyckeln till start läge. Varken från motorn eller om jag försöker styra tilten. Vad kan detta bero på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 6 Juni , 2022 10 timmar sedan skrev Kimc: Hej alla! första inlägget här någonsin har tidigare vart spion och läst trådar när jag fått problem. nu till min fråga, igår skulle jag sjösätta min ryds 550 med en Mercury utombordare 90 hk från 2003 2takt. Tilten funkade när vi stod på land (reglage och på motorn) men när jag väl ska starta båten i vattnet så vrider jag om nyckeln och hör ett klick. Efter det sluta tilten att funka på bägge reglage och på motorknappen. Och även motor vägrar starta. Kommer inga ljud alls när jag vrider nyckeln till start läge. Varken från motorn eller om jag försöker styra tilten. Vad kan detta bero på? Sitter kablarna ordentligt fast på batteriet och på andra ställen? Kan en säkring ha gått? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser