Nocar 0 Postad 31 Maj , 2022 Köpte en billig bra båt förra sommaren men det visade sig inte vara helt lätt att få fram vilken modell det är? Kan någon här möjligen hjälpa mig? Inget skrovnummer finns. Enl papperna är det en Ryds 550 GTS men det stämmer inte riktigt tycker jag. Bla är trappstegen i aktern inte normalt på Ryds..🧐 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 31 Maj , 2022 Jag håller med, mycket tyder på att det är en Ryds 550 GTS, men aktern stämmer inte riktigt. Det är kanske bilderna som luras lite, men kanten på akern och grabbräcket brukar inte vara inte vara rundat på det där viset, och det ser ut som hela "sidopontonerna" sticker ut mer från akterspegeln som motorn hänger på än de brukar göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nocar 0 Postad 31 Maj , 2022 Ja precis! Jag vet att det är en äldre modell och att det fanns en Am variant, men jag hittar inte den någonstans. Enl uppgift ska den vara fr -98 men är tveksam. 🧐 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nocar 0 Postad 31 Maj , 2022 ..du ser det finns ett fäste för duschhandtag på styrbordsidan… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 31 Maj , 2022 Jag har för mig att jag också sett båtar, i arkivet med gamla modeller, som hette Seabird istället för Ryds. https://ryds.se/historik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser