Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
Matilda519

Trubbel med Mercury Verado 200

Rekommendera Poster

Hej!

Har en Mercury Verado 200 -06 på akterspegeln som larmar vid gaspådrag, är något med kompressorn tydligen. Kostar 90 papp att byta kompressor, innan jag gör det - någon här på forumet som varit med om samma och kan ge råd? Finns det något alternativ? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Matilda519:

Hej!

Har en Mercury Verado 200 -06 på akterspegeln som larmar vid gaspådrag, är något med kompressorn tydligen. Kostar 90 papp att byta kompressor, innan jag gör det - någon här på forumet som varit med om samma och kan ge råd? Finns det något alternativ? 

Nu är jag varken export på din maskin eller kompressorer i allmänhet. Men om du är säker på att kompressorn är problemet så finns det kanske firmor som kan renovera kompressorn till en rimligare peng?

Det kan ju också vara någon givare som strular och kompressorn faktiskt är ok.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det som kostar så pass mycket? Bytet eller ersättningsdelen? Begagnade kompressorer till Verado 200 finns ju på ebay för runt 5000:-

Det finns ett betydligt större utbud av delar till amerikanska märken på t ex ebay överlag.

Denna t ex

C49EF071-B649-4088-9833-9710B4DF8D31.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan skrev Matilda519:

Hej!

Hej,

har du haft motorn inne på diagnostik?
När kommer larmet och vilket varvtal håller du?

Hade nått liknande på min förra båt som hade en Verado 135 -09

Fick larm på boost valve vid gaspådrag över 4000 RPM. Bytte o härjade med köp från USA. Hjälpte inte. In till mekanikern som kopplade upp och sa byt batterier. Då jag hade kollat batterierna och tyckte de var fräscha var jag tveksam. Men mekanikern var påstridig. Bytte tillbaka till original ventil och nya batterier och efter det fungerade allt. 
Verado är känsliga fick jag förklarat. Viktigt med rätt batterier dvs hög kallstartsström och fräscha.  Optima hade jag på min. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, du kanske redan fixat problemet, men jag hade samma problem med min 300 fr 2017. Efter mycket om och men lyckades man lokalisera felet till ett litet ”stukat/avbrutet” stift i kabelanslutningen till motorn. Förmodligen hänt när man monterade av motorn för vinterförvaring. Kostade nästan inget … men det tog typ en säsong innan vi kunde lösa problemet  kan vara värt att kolla upp! 😁. Lycka till. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...