Dadid 19 Postad 27 Maj , 2022 Bef givare i dieseltanken av aluminium är jordad via en av skruvarna som håller flänsen på plats. mäter jag med multimedierna mellan röd och svart kabel visas ca 5v och riktningen är korrekt. Den nya givaren (Biltema…) kräver jorden i mitten och plus på flänsen för att visa rätt. Jag förmodar att det är en dålig idé att koppla så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 27 Maj , 2022 Vad är det för givare? Det borde väl vara en enkel resistor som inte bryr sig ett dugg om vilken polaritet det är? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 27 Maj , 2022 Enkel resistor ja. Men dieseltanken är rimligen jordad tillsammans med motorn. Blir det inte lite dåligt att koppla plus till den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 910 Postad 27 Maj , 2022 4 minuter sedan skrev Dadid: Enkel resistor ja. Men dieseltanken är rimligen jordad tillsammans med motorn. Blir det inte lite dåligt att koppla plus till den? Jo, om tanken är jordad mot motorn så blir det kortis om du kopplar plus till flänsen. Jag hade testat att byta plats på kablarna och testat vad som händer. Eftersom det troligen är en enkel resistor i givaren så bryr den sig inte om vilken kabel som ansluts till endera sidan. (Vad är det för modell på din tankgivare?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 27 Maj , 2022 Byter jag plats fungerar det prima, men hur tusan kan det göra det? den ursprungliga ser ut att heta tempo. Den nya Biltema. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 27 Maj , 2022 Vi kan hel glömma ovanstående. Jag är uppenbarligen för dum för mitt eget bästa. Rätt kopplat och nu god funktion…. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 910 Postad 27 Maj , 2022 12 minuter sedan skrev Dadid: Byter jag plats fungerar det prima, - - - 1st rule of programming: If it works, don't touch it Det gäller i många sammanhang... 😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser