Kane 976 Postad 26 Maj , 2022 Nu sätter jag in en dieselvärmare i min bensindrivna båt. Jag kommer att ha 5-10 liter diesel i en tank och misstänker att förbrukningen kommer vara extremt låg. Vilken diesel skall man hälla i för att den skall hålla sig fräsch maj-oktober? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 161 Postad 26 Maj , 2022 (redigerade) Har tankat på båtmack utan RME o annat jox i typ 10 år. Funkat bara fint i min EB. Tidigare tankade jag brännolja till hus. Gick mindre bra. Koksade igen nätet i hålet runt glödstiftet. Redigerad 26 Maj , 2022 av Hybro 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 26 Maj , 2022 Hej De flesta som använt HVO 100 påstår att värmaren går bättre och luktar mindre. Även jag tycker att min värmare startar bättre, har hittills startat på första försöket med HVO 100 , vilket inte alltid var fallet med vanlig blankdiesel. Hälsningar Ove 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasVikhog 138 Postad 26 Maj , 2022 Jag kör HVO100 i KAD42 och Webastovärmare för fjärde säsongen nu. Förrförra veckan med övernattning i Köpenhamn. Värmaren fungerar utmärkt och det ryker inte något synligt. Bränslet och avgaserna är luktfria. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 26 Maj , 2022 Finns HVO100 på landmackar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 26 Maj , 2022 Hej Här har du en lista på landmackar https://www.neste.se/neste-my-fornybar-diesel/aterforsaljare Hälsningar Ove 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasVikhog 138 Postad 26 Maj , 2022 Jag tankar HVO100 på Tanka och Q8. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 26 Maj , 2022 ett alternativ som håller att lagra är ecopar . på fråga till företaget om tillgängligt i sthlm skärgård svarade Jörgen : EcoPar Marin finns i er region för tillfället vid Vaxholms Marina och Resarö Marina. jag tankar hvo okq8funkar det med, flera som säljer den. B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 8 Juni , 2022 (redigerade) Fick svar från Webasto på godkända bränslen. Bensin skall jag inte testa.... Redigerad 8 Juni , 2022 av Kane Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser