schizo99 0 Postad 21 Maj , 2022 Hej, Har haft problem med att motorn under gaspådrag tappat kraft. Om man dragit ner till neutral en stund s har det sedan gått att ge gas igen. Igår lossade jag bränslekontakten på slangen, ut rann en mörkgul vätska. Knackade kontakten mot marken och ut trillade några hartsliknande bitar. Jag tror skiten kommer från den gamla inbyggda tanken. Någon som sett något liknande eller har någon ide om vad det kan ha varit? Har attachat en bild på det som trillade ur kontakten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 146 Postad 21 Maj , 2022 Det ser ut som gamla avlagringar? Bensin har ju begränsad livsläng. Tror det rör sig om 3-6 månader men är inte säker? Du bör nog rengöra hela systemet noga? Det lär finnas bränsle-stabiliserare att köpa för att slå i tanken på hösten. Har hört att även MC-åkare använder det. Själv kör jag med diesel i båten så jag är inte expert men gräsklipparen brukar vi köra på Alkylat på hösten för att undvika att förgasaren sätter igen sig över vintern. // Mats W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dsl 36 Postad 21 Maj , 2022 (redigerade) Samma typ av guck jag fick rensa min bränsleblåsa på i höstas för att den skulle funka igen. Så har du en sådan är det ett hett tips att det bildas avlagrinar där vid förvaring. Redigerad 21 Maj , 2022 av Dsl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
schizo99 0 Postad 21 Maj , 2022 Åfan, till saken hör att slang och blåsa införskaffades i höstas. Och som jag förstått det tar det längre tid för harts att bildas. Så tror nog det är skit från den gamla tanken. Efter lite googling så hittade jag att bensin mycket riktigt fäller harts om den får stå för länge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dsl 36 Postad 21 Maj , 2022 Satte en ny blåsa sista maj och vid tanktömming början av oktober fick jag skrapa ur det på bilden. Blev förvånad över hur fort det gick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
schizo99 0 Postad 21 Maj , 2022 Det var som... Då kanske våra motorstopp inte beror på den skiten lik förbannat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser