MattiasBergaker 0 Postad 14 Maj , 2022 Hej! Har haft inne båtmotorn på helrenovering och en b20 topp har konverterats till marin. När jag fick tillbaka motorn så var inte termostat/termostathus monterat.. och nu när jag försökte montera så märker jag att termostaten inte går helt ner i hålet på toppen utan den tar emot ett (koppar)rör där nere i.. ska det röret bort eller vad är fel? //Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 15 Maj , 2022 Röret ska tas bort. Det går att dra uppåt. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MattiasBergaker 0 Postad 15 Maj , 2022 Tack för svar! Brukar det sitta hårt? Jag försöker men det vill inte släppa riktigt. Tips? 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 15 Maj , 2022 När man modifierar en biltopp så slår man ut röret med en passande dorn underifrån innan man pluggar hålet. Då jag antar att pluggningen redan är gjord så sätt i en passande stålpinne i röret och vicka tills det lossar eller går av. Röret är av mässing så det är ganska mjukt. Har ni borrat ett hål i aktre änden av vattenfördelningsröret i toppen? Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser