Jonas12034 0 Postad 14 Maj , 2022 Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar ) och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt . Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Craycoat 130 Postad 14 Maj , 2022 1 timme sedan skrev Jonas12034: Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar ) och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt . Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼 Troligen igensatt lågfartsmunstycke i förgasaren. Sök på youtube så finns det massa filmer på hur du hittar och gör rent detta munstycke på liknande motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas12034 0 Postad 14 Maj , 2022 Tusen tack för tipset . Ska söka direkt . 🙏🏼 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Craycoat 130 Postad 14 Maj , 2022 3 minuter sedan skrev Craycoat: Troligen igensatt lågfartsmunstycke i förgasaren. Sök på youtube så finns det massa filmer på hur du hittar och gör rent detta munstycke på liknande motorer. Idle jet heter munstycket på engelska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegabjorn 18 Postad 14 Maj , 2022 2 timmar sedan skrev Jonas12034: Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar ) och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt . Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼 Hadde samma problem med min yamaha 30hk Bytte bensinslang kompl. Med anslutningar mellan tank å motor dessutom bytte jag membran i bränslepump samtidigt Sedan inga problem vid start Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas12034 0 Postad 14 Maj , 2022 Låter som jag absolut ska prova det . Tack 🙏🏼 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser