solstickan12 6 Postad 4 Maj , 2022 Hej! köpte nyligen min första segelbåt som legat i vattnet över vintern. Motor var trasig men den har jag fått fart i igen!! Nu innan jag skulle ut för första gången med båten blev jag orolig för om det kommit in vatten i drevet och vad jag kan se finns ingen oljestickan på drevet och jag hittar inte vilken modell av drev det är. Ser ut som ett aq100 drev men när jag googlat på det så verkar det inte vara något som sitter i segelbåtar? Något drevproffs kanske kan hjälpa till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alexander-johansson 7 Postad 4 Maj , 2022 Hej vill minnas att oljestickan sitter i påfyllningsskruven. Vet inte om detta kan hjälpa dig. vp-100s-sejl-drev_00000.pdf (maximalt.dk) vp-100s-sejl-drev_00000.pdf 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 5 Maj , 2022 Du har ett 100 S. Oljesticka sitter på spårskruven som syns akter om locket. Drevet har ingen bälg mot skrovet som senare drev har utan tätas med o-ringar. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
solstickan12 6 Postad 5 Maj , 2022 Tack för båda svaren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser