08sthlm 10 Postad 1 Maj , 2022 Hej, Är i färd att rengöra stolar och soffa i båten efter vintern. Skicket är bra inte solblekt och så men har lite fläckar som jag skulle vilja få bort. Har ni nåt mirakel medel eller husmors tips som fungerar? 😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 24 Postad 1 Maj , 2022 Abnet är ett bra medel eller så kan du prova att blanda egen trolldryck 2 delar 12% ättika, 3 delar vatten och 5 droppar Yes diskmedel blanda ihop och häll på sprayflaska. Testa alltid på en icke synbar yta först spraya på och bearbeta med lämplig trasa/borste och skölj av med rent vatten, brukar bli bra resultat. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 417 Postad 2 Maj , 2022 Jag har fått bort mögel och fläckar med Lefant Vinyl rengöring. Men om dynorna blir lite solkiga under resan har vi med några fläcksuddare, https://www.clasohlson.com/se/Fläcksuddare-4-pack/p/Pr346395000 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cobalt233 65 Postad 4 Maj , 2022 Vill du att det ska se nytt ut köper du koncentrerad microavfettning på dunk och blandar 1del med 10delar vatten. Det är en blandning av alkalisk och kallavfettning så det löser det mesta. Det här i kombination med en korthårig interiörborste och av torkning med en microfiber duk gör Underverk. Viktigt att du behandlar vinylen efteråt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 4 Maj , 2022 I år testade jag 303 Multi surface cleaner på vår vita vinylsoffa och det är riktigt bra, har försökt med Abnet på samma ytor tidigare men detta var bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser