DannyBoy60 0 Postad 30 April , 2022 Hej! Det inre kylsystemet läcker i min Penta MD17C. Man kan se var det läcker, fast det är nog sekundärt, läckaget är förmodligen lite längre upp, där rören passerar (se film). Hur fixar man det här? Finns det en packning man kan byta där rören ansluter? Kan en person med tummen lagom mitt i handen fixa detta? EC818133-E593-4ABF-91B2-DB80D00F9028.MOV Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 664 Postad 30 April , 2022 Är det "inre systemet", dvs det slutna, som läcker ? Tycker nämligen vattnet ser klart ut, inte blå/grön glykolblandning. Är det verkligen vid rören och inte pumpens fläns som läcker ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DannyBoy60 0 Postad 30 April , 2022 Beroende på läckaget har jag fyllt i vanligt vatten! Det läcker allra längst ner, inte vid rören. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 232 Postad 30 April , 2022 Instämmer med föregående talare, är det inte pumpen som läcker? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DannyBoy60 0 Postad 30 April , 2022 Pumpen säger ni, här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DannyBoy60 0 Postad 27 Juli , 2023 Monterar nu ny Johnson-pump på min MD17. Spännande! Vid monteringen av pumpen borde ju pumpens axel (med den lilla skåran) passas in i motorns motsvarande del. Behöver man göra något aktivt för att få det att ske, eller glider dom bara in i varandra helt automatiskt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 27 Juli , 2023 19 minuter sedan skrev DannyBoy60: Monterar nu ny Johnson-pump på min MD17. Spännande! Vid monteringen av pumpen borde ju pumpens axel (med den lilla skåran) passas in i motorns motsvarande del. Behöver man göra något aktivt för att få det att ske, eller glider dom bara in i varandra helt automatiskt? Ställ pumpaxeln i motsvarande läge som motorn annars lär du inte få ihop det. I ditt fall går det ju att vrida hela pumpen vid monteringen och sedan rikta den så att slangarna passar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 27 Juli , 2023 (redigerade) . Redigerad 27 Juli , 2023 av sanktanna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser