Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
birchisland

Bränsleslang fråga / md2020

Rekommendera Poster

Hej!

Upptäckte att bränsleslangen som går från kranen och vidare högst troligt läcker nere där den ansluter till nästa vad jag inte riktigt vet vad det är, kanske nått sorts förfilter. (är hyffsat ny på detta och så ha det i åtanke). Den sitter ju lite dumt till men jag har hittat och ser ungefär var det droppar från och känner vad jag tror är en spricka bak i böjen på slangen.

Min fråga är: om bränslekranen är avstängd, kan jag då skruva av slangklämmorna och ta bort och ersätta slangen utan att få en större mängd diesel sprutande dels från tanken, men också "bakåt" från den silvriga grejen under tanken markerad på bilden. Att det blir lite spill förstår jag. 

Det droppar ytterst lite eller nästan inget när kranen är avstängd, öppnar jag däremot så droppar det stadigt så att säga.

Tack på förhand!

1.jpg

2.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det borde ju inte vara något problem, såklart kommer ju dieseln som är i slangarna att läcka ut när du monterar loss kopplingen vid förfiltret då detta ser ut att vara lägsta punkten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det gråa är troligen en magnetisk bränslerenare. Förfiltret ser man litet av i kanten av bilden. 

Ingemar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...