Crille58 0 Postad 25 April , 2022 (redigerade) Hej alla, i helgen skulle jag skruva bort gas-/växelreglaget från från plattan det sitter på för att komma åt det för lackning. Men dessa tre skruvar sitter som berget. Är det någon här som har något bra förslag på hur man löser detta? Eller är det bara att ta fram borrmaskien och borra bort skruvskallarna. Tar tacksamt emot förslga på lösning. mvh Christer Redigerad 25 April , 2022 av Crille58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 25 April , 2022 13 timmar sedan skrev Crille58: Hej alla, i helgen skulle jag skruva bort gas-/växelreglaget från från plattan det sitter på för att komma åt det för lackning. Men dessa tre skruvar sitter som berget. Är det någon här som har något bra förslag på hur man löser detta? Eller är det bara att ta fram borrmaskien och borra bort skruvskallarna. Tar tacksamt emot förslga på lösning. mvh Christer Alla villiga hjälpare här på forumet vet inte vad du har för grejer, så lite mer information och några bilder vore nog bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 474 Postad 26 April , 2022 Sitter det möjligen några muttrar på baksidan? Och om så är fallet kanske de går att lossa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crille58 0 Postad 26 April , 2022 Hej alla, så här ser mitt problem ut. Jag försöker helt enkelt att skruva bort reglaget från träplattan den sitter på. Men de tre skruvarna som ni ser på bilderna sitter som berget och jag måste ju få bort dem för att sedan skruva bort själva fästet. Den enda lösningen jag har nu, är det borra bort skruvskallarna. Men det finns kanske någon här som har en bättre idé 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 26 April , 2022 2 timmar sedan skrev Crille58: Hej alla, så här ser mitt problem ut. Jag försöker helt enkelt att skruva bort reglaget från träplattan den sitter på. Men de tre skruvarna som ni ser på bilderna sitter som berget och jag måste ju få bort dem för att sedan skruva bort själva fästet. Den enda lösningen jag har nu, är det borra bort skruvskallarna. Men det finns kanske någon här som har en bättre idé 🙂 Slagskruvmejsel kan göra underverk ibland. Om du har skivan lös så se till att den ligger på något som "svarar" när du slår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser