ganskanyseglare92 1 Postad 23 April , 2022 Varför tror ni dessa sprickor finns runt relingen? är det farligt? båten är från 80-talet. Fanns där när jag köpte båten ca 3år sen och har inte blivit märkbart värre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 23 April , 2022 Vad är det för båt? Monark 806? Är sprickorna på bägge sidor på samma plats? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ganskanyseglare92 1 Postad 24 April , 2022 Det är en Jasmin 25. De är på båda sidor, men osäker om de är på samma plats på båda sidorna. Ska kika nästa gång jag är vid båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 April , 2022 Sådana skador kan uppstå vid lyft med kran där slingen klämmer inåt då man kanske inte har rätt bredd på lyftramen så slinget lutar inåt istället för rakt ner eller helst lite utåt så det vilar mot skrovet istället för mot relingen. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ganskanyseglare92 1 Postad 24 April , 2022 Okej! har aldrig slingat den under min ägo men det sitter gamla klistermärken kvar från tidigare ägare. Så det är nog svaret! Jag behöver alltså inte vara orolig? tack för hjälpen! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leonardo 12 Postad 7 Maj , 2022 Det är kanske inte så dumt att kratsa ur dem lite, och lägga på lite gelcoatspackel, så slipper du få in vatten i dem. I övrigt är det inget att oroa sig för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser