Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
AQ170

Vad är detta för båt?

Rekommendera Poster

Har precis köpt en kabinbåt som förre ägaren köpte som en Fjord eller i alla fall en Norsk tillverkad. Nu hittar jag ingen Fjord som liknar denna...och är inte säker på att det stämmer. Är det någon som har en aning om vad det är för båt så är jag tacksam för svar. Mått ca 6.70 * 2.20. Motor AQ170 med 280 drev. Ska vara tilllverkad ca 1980-81. mvh Thomas

post-12487-1394234436,0222_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som en Fjord med ett hemmatillverkat doghouse.. :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får man fråga vad som benäms som doghouse? Är det hela överbyggnaden eller bara en del av den .. Novisen vill veta. :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vi hade samma problem vi köpte den som ryds 57 men vi hittade ingen som liknade den.fanns inte ens en som hette 57 ht..men när jag för nån vecka sen kolla på ryds så hittade jag enbild so liknar exact våran bår en 580 C det är den som är en ht på 580c [LINK]http://www.ryds.se/bildarkiv.aspx[/LINK]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ej en fjord jag har en fjord 21 olympic. titta in på fjordclub.com så ser du dom modeller som finns jag kan ej minnas att fjord har en klintbyggd modell i den storleken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så ovissheten kvarstår vidare...undrar vad det då kan vara? Skrovet borde ju ändå komma från någon basmodell. Bara vänta och hoppas att någon kan bringa ljus över vad det är för båt. Nu vet jag ju vad ett doghouse är i alla fall...tack för det Stefan48 och även ni andra för att ni svarat. /Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Provar om det hjälper med lite fler bilder... /Thomas

post-12487-1394234443,3334_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En till.. Tycker att det liknar ett Utternskrov. Om de sålt tomma skrov att bygga vidare på vet jag inte. /Thomas

post-12487-1394234443,4586_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...