Gäst Pär Postad 25 Juli , 2005 Problem! Johnson 15 hk fyrtakt 96:a, snörstart. Har gått utmärkt fram till nu.Vägrar starta, ingen gnista.Provat nya stift, hjälper inte. Hur ska jag felsöka? Alstrar ström till dödarn, men ingen annanstans vad jag kan se.Vill inte köpa en ny cdi box för 2500 kr om felet kan ligga nån annanstans...Är det svårt att byta box? Kan meka en del, men är inget vidare på elektronik.Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordan 0 Postad 17 Maj , 2006 det är inga problem att byta box men vet ej riktigt var den sitter på din men det ska bog gå bra har själv problem med en johnson 60 samma sak ,mvh jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CillaLu 0 Postad 17 Maj , 2006 Har du kollat bränsletillförseln och att förgasaren inte kläggat igen? Mina mindre fyrtaktare är känsliga för stillaståendet under vintern och den soppa som finns kvar i motorn som blir den första som ska gå igenom. Startgas har avhjälpt en del problem. Och så helt färsk bensin förstås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser