kjove2 2 Postad 18 April , 2022 Min givare axel satt helt fast så drevet har gått sönder. Är det någon som har ett bra trix att få ur axeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 18 April , 2022 Hej. Jag antar att det är plastkugghjulet som gått sönder och inte drevet. Har du drevet avhängt så vik undan styrhjälmen. Ta bort givaren på insidan och tryck ut axeln med hjälp av en lämplig dorn. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjove2 2 Postad 18 April , 2022 1 timme sedan skrev sanktanna: Hej. Jag antar att det är plastkugghjulet som gått sönder och inte drevet. Har du drevet avhängt så vik undan styrhjälmen. Ta bort givaren på insidan och tryck ut axeln med hjälp av en lämplig dorn. Ingemar Ja drevet är av, och det är plastdrevet som är trasigt. Så det går alltså att dona in axeln in mot båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 18 April , 2022 Jag skrev tryck ut, inte in. Det finns ett läge som ser till att axeln sitter rätt och du skadar troligen det om du försöker trycka den inåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser