Wachtel 0 Postad 25 Juli , 2005 Hej! Skall kanske köpa ny båt och väljer mellan dessa: Yamarin 4210 S Linder 400 Sportsman Buster XS Erfarenheter? Fel och brister? Jag har en 15 hk 4-takt med lång rigg som helst skulle komma till bruk. Användningen blir fiske i större insjö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 25 Juli , 2005 Jag har inte koll på rigglängderna (Linder hade lång) men kolla om någon av de andra båtarna har lång rigg, det är ganska viktig när Du väl sätter i gång motorn.Hittade ingen info på Busters sida. Buster XS har rekommenderad styrka 6-15 hk, så Du ligger på gränsen med en fytaktare. Aluminiumbåtarna är tyvärr attraktiva bland folk som inte har fingrarna i styr. Jag valde en lite grövre plastbåt i och med att jag har barnen med ut. Dem är trots allt stabilare än aluminium, men när Du ser alla andra svettas över att ta upp båten så kommer Du att småle......Tar Du bort motorn så kan Du och grannen bära hem båten! Lycka till (Du ser vilken båt jag tycker om så det behöver jag inte informera om...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wachtel 0 Postad 26 Juli , 2005 Alla kan användas med lång rigg, Egentligen är det nog mellan Linder (lätt och billigare) och Yamarin (stadigare och dyrare) som det står och väger. Skall resonera lite med ett par handlare så får vi se vad det blir. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 31 Juli , 2005 När jag skulle köpa båt tittade jag på Yamarin och Buster. Till slut hamnade jag på Bella. Också från finland men billigare än Yamarin. Bella är sjösäkra och trevliga båtar. Kolla in Bella 444 R. www.bellaboats.fi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 1 Augusti , 2005 Det beror rättså mycket på var du ska köra med den. Är det insjö skulle jag välja Linder, men i havet skulle jag välja mellan Buster och Yamarin som båda är lite tyngre och stadigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser