Gå till innehåll
måndag 04 november 2024
Gäst Prins Eugen

Vad tycker ni om vattenskotrar?

Rekommendera Poster

Prins Eugen... Det har inte fallit dej in att dina korkade uttalanden får folk att hata allt som har med vattenskotrar att göra? Med tanke på att dom som sitter å bestämmer lagar och förordningar oftast är bakåtsträvande korkskallar som framhäver idioter som dej lär väl vattenskotern förbjudas, om inte EU gör vad dom ska (första gången det skulle hända...).

Personligen tycker jag att vattenskoter e skitkul å åkte det för första gången när man stog upp på dom, och du inte ens kunde uttala ordet vattenskoter. Synd bara att såna som du förstör för så många andra, betydligt mer seriösa, åkare.

Fart e kul, oavsett vart det är. Själv har jag provat 240 km/tim med bil, 63 knop i båt och 200 km/tim i frifall... Men jag kan forfarande ha vett i skallen att ta hänsyn till andra.

post-12761-1394234449,1408_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grin olle.:cry: Sånna hära inlägg är ju gör roliga att läsa. Sitter och skrattar på jobbet när jag läser dom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag kan forfarande ha vett i skallen att ta hänsyn till andra.

- Och du vet att jag inte visar hänsyn, GAMLO??2.gif

Prins Eugen... Det har inte fallit dej in att dina korkade uttalanden får folk att hata allt som har med vattenskotrar att göra?

- Tror inte det, utan det som påverkar måste vara sånt som sker i verkliga livet, GAMLO!!2.gif

Nä, ge dig nu GAMLO...jag orkar inte mer 14.gif

PUSS & KRAM PÅ DIG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

'Måste bara dra som fan i helgen bara för att man kan reta ngn iaf!!!'

Reta upp tillräckligt med folk, så ska du se att det blir en massa tråkiga förbud som ingen egentligen vill ha. Men ärligt talat så tror jag inte att du beter dej som du får det att låta som... 

Ta hänsyn, kör fort utav helsike å ha kul, så blir alla skitglada. En rätt använd skoter kan inte besvära en enda människa. Dom låter och skitar ner betydligt mindre än tex min ca 20 år gammla evinrude 2-taktare...

Ärligt talat så är det betydligt oftare jag blir irriterad på vettlösa idioter i motorbåtar än på folk med skotrar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu känns det som att denna tråd är nere på sand-låde nivå. Herr Eugen har inte kommit med några nya bra argument för vattenskotrar och väldigt många andra tycker inte om förarna på vattenskotrarna!!!

Det far mest runt en massa sarkasmer!!

Kan ingen låsa tråden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha steve, min båt passar inte in nånstans med tanke på hur den är målad (men ingen lär ju sno den...)

Hur som helst, fort går den inte, för den står ju på torra land...1.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade en gammal risig merc 85 hk som varit i havet. Kostade för mycket att hålla liv i, så jag har precis tjackat en 'ny' maskin (egentligen lite för gammal) som jag precis meckat på. Ska provköra nån gång nästa vecka. Ska bli grymmt kul att se hur mycket fortare det går med en 115 hk... 26.gif

läste ditt 'fart'-inlägg tidigare å garva halvt ihjäl mej. Funderar på att göra lite uppraderingar på min båt, inspirerade av din super-selco.2.gif 

Raketmotor, vad tror du om det? Då kanske jag tom kan åka ifrån prinsens vattenskoter. Kanske inte så miljövänligt, men ändå...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Secalca (å alla andra också för den delen)... Måste man egentligen komma med en massa bra argument FÖR skotrar? Om alla kan använda skotern med lite vett finns det ju egentligen ingenting att argumentera om... Skotrar är inga miljö- eller ljud- bovar mer än vad vanliga motorbåtar är. Och om man ska argumentera om nyttan med skotrar... Med handen på hjärtat, hur många av oss motorbåtsägare kan säga att man har 'nytta' av båten? själv kajkar jag runt med min båt planlöst i stockholms skärgård för att det är så jäkla mysigt, och ibland åker jag wakeboard. Kan inte påstå att jag har någon som helst 'nytta' av min båt.2.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om nu prins eugen är medelålders och har som syfte att få negativ opinion verkar han inte ha lyckatsnågot vidare. Det verkar som att dom flesta är ganska överens om att skotern är helt ok. Men att man ska framföra den vettigt... Kul med lite oppinion... Jag sitter på jobbet och har trist, så jag jiddrar järna lite skit om skotrar å annat kul... 1.gif 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Janne

Vore synd om tråden blir låst, trots sandlådenivån så berör den ju något av vad som är problemets kärna. Nämligen att alla vill utropa sig till dommare som vet vas om är rätt och fel.

Vem skall bestämma vad som är onödigt eller ej, varför sna någon ha ensmarätt på det.

Ett exempel:

Om jag tar min båt och åker 15 distansminuter fram och tillbaka till Sandhamn, medans min bryggranne tar sin skoter och kör runt i viken 15 distansminuter.

Varför är MINA distansminuter bättre än min grannes, Han har stört människorna i viken under 15 distans. Jag har stört människor under kortare tid men i gengäld har jag passerat FLER männiksor på min resa så totalsumman är ju samma.

Vi startar ju vid samma, Vi kör lika långt och kommer tillbaka till samma brygga.

Varför skulle jag vara minder onödig än min granne?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har rätt i problematiken, håller fullständigt med.

Problemet är att Prinsen tycker att alla som inte håller med är gamlo och lite till och därmed drar på sig iritation samtidigt som de som är riktigt mycket ute på sjön och som har mycket erfarenhet tröttnar ur och då tappar man bort en viktig åsikt.

Det var därför.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...äh, detta är väl problemet med just denna tråd...

Jag, 26.gifPrins Eugen :

- är bara 16 år

- har en dyr, toksnabb, nästan sprillans skoter som jag ej betalt själv

- får många brudar pga skoter´n

- Jag har tillgång till vanliga båtar me fart också. (Askeladden 635WA 225hk optimax)

...AVUND...3.gif

Mvh, Prins Eugen12.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gillar och gillar....???

Precis som hästar, hundar, motorcyklar och båtar med raka rör, golfbanor, första majtåg, psykodelisk jazz mm så är det musik i någons öra och oljud i någon annans.

I stället för att vara så typiskt jävla svenska och tycka en massa om saker vi inte har en aning om borde vi kanske acceptera ALLA andra för vad dom är och för de hobbies de har.

Alla ser inte njutningen i att driva runt på havet i en segelbåt och vänta på att hitta land utan måste ha lite knuff i ryggen för att leva, -hajja det.. 

Vi är alla olika. 

Svenssons paroll... -du har det mycket bättre än jag och finare leksaker så dig och allt du gör gillar jag inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mäh, en skoter e billig jämfört me vissa båtar en del har här. F*n en motor på 225 hk kostar ju mer 13.gif O jag har inte världens rikaste päron...men de e snälla & jag är enda barnet 26.gif!!

Och jag kör me skallen & ibland även me hjälm 2.gif

Mvh, Prins Eugen - !!19.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dig fullt ut, Ricky!

Jag som åker med raka rör är oerhört medveten om att det finns de som får magsår bara när man berättar att man har raka rör.

Men här frågas det ju faktiskt  vad vi tycker om vattenskotrar8.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dej, men det känns som ett litet moment 22... Säg att lennart (som skrev 'Jag vill inte se de där skotrarna. Ett sabla otyg, det är vad det är. Nej, tacka vet jag träsegelbåtar! Det är livet det. Inget attans brum, swish, fart o fläng, hit o dit.') accepterar att stå ut med raka rör och surrande vattenskotrar. Då har ju inte dom med raka rör och vattenskotrar accepterat lennarts önskemål om att få ha det lugnt och skönt...

Det kanske är så att vi får mötas någonstans mitt emellan. Respekt för varandra...

Eller?

Men då får man ju dessvärre vara sådär svenskt urtråkigt 'lagom'...9.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl bara att konstatera att smaken är olika och att alla har båten till olika saker. Jag kan sträcka mig så långt att det inte är fel på skotrarna, det är fel på förarna. Så om Prins Eugen dundrar förbi när vi badar eller om Skotten tuffar förbi för nära när jag fiskar så är det lika irriterande !!

Och....faktum kvarstår, det är sannolikt lite farligare att åka vattenskoter i 60 knop än vanlig båt i 60 knop osv osv osv...

(Och Prinsen, kom inte släpande med att jag är en räddhare...har ett riskjobb som gör att jag har lärt mig att tänka på riskerna)

Hoppas att Prins Eugen den förste, andre eller tredje som loggade in kan förstå detta nu och sluta upp med att förklara andra människor som korkade bara för att man inte tycker om vattenskotrar som beter sig illa vilket tyvärr många gör.

(Av någon anledning så gör även en del snöskotrar det, någon som vet varför...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Håller med dej. De moderna är ingalunda störande. Det enda jag är emot är de glidare som nödvändigtvis måste in allt för nära badande för impa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försök hålla er till trevligheter och undvik inlägg av typen

... jag e bäst du e dum ...

Dom är tråkiga och ofta ganska meningslösa.

Annars får vi låsa eller radera tråden

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rexco

Jösses!!! 

Nu verkar tråden ha lungnat ner sig iaf! mitt i denna diskusion tänkte jag ställa en liten fråga till dig prinsen. har funderingar på att köpa vattenskoter, och har tittat lite på yamaha och sea doo och även en jetbåt från regal. villket märke föredrar du? och vad skiljer  märkena åt?(maskiner kvalitet etc) har ingen större erfarenhet av vattenjet mer än att jag provkörde en polares vattenskoter (sea doo) och blev helt fast, villket drag vilken upplevelse att fara fram i 60 knop!!! Men min stora fråga är nu håller dom verkligen ihop? tycker mig se annonser med nästan nya skotrar med totalrenoverade motorer efter bara en eller två sesånger! är dom så känsliga för vårat klimat eller sköter inte ägarna om dom service etc????

Tacksam för svar!!!!!12.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan moderatorn flytta tåden till lunarstorm? eller avgiftsbelägga smileys?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Prins Eugen

Tjenna!!

Gör så här istället -> ställ frågan här http://www.jetski-sweden.se/

Jag föredrar SeaDoo skotrar me många HK o lite tyngd. Yamaha t ex e lite lättare o en del gillar det....smaksak.

Har aldrig haft problem med min skoter (RXP)

Mvh, Prins Eugen - Envåldshärskaren 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Prins Eugen

...smiley-foot-in-mouth.gif\smiley-kiss.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...