Georg_Ohm 4 837 Postad 28 Mars , 2022 Hej! Jag köpte för ett tag sedan en dyr Samsung-telefon, så småningom även ett bra fodral som håller fast telefonen med en magnet. Det händer ganska ofta att telefonen inte reagerar på skärmtryckningar (eller vad det heter) när den sitter fast i magneten i fodralet, men om jag tar ur den ur fodralet så är det inga problem alls. Det är framförallt så telefonen legat oanvänd en stund och då jag skall skriva in lösenordet. Det har även hänt att jag inte kunna trycka på "gröna luren" för att svara. -Är det någon som har hört talas om detta problem tidigare? och då har en lösning annan än att sluta att använda fodralet. Möjligen kan fodralet behöva tas bort från telefonen när jag kör båten, då detta sannolikt stör en av båtens kompasser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brorzan 23 Postad 28 Mars , 2022 Det beror ju lite på. Man får börja felsökningen med fodralet. Är det Samsung original? Om inte så kan de ha satt magneten på ett sätt som stör telefonen. T.ex. Så har vissa Samsung-fodral en magnet i locket för att få skärmen att visa rätt bild genom ett fönster i locket samt begränsa touchfunktionerna. Om telefonen funkar bra i fodralet, men inte när du fäster den på magneten så är det den som bråkar. Då skulle jag byta till en hederlig kläm-hållare istället. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 28 Mars , 2022 8 minuter sedan skrev Brorzan: Det beror ju lite på. Man får börja felsökningen med fodralet. Är det Samsung original? Om inte så kan de ha satt magneten på ett sätt som stör telefonen. T.ex. Så har vissa Samsung-fodral en magnet i locket för att få skärmen att visa rätt bild genom ett fönster i locket samt begränsa touchfunktionerna. Om telefonen funkar bra i fodralet, men inte när du fäster den på magneten så är det den som bråkar. Då skulle jag byta till en hederlig kläm-hållare istället. Nej det är inte original, men från en känd tillverkare av sådana fodral till olika telefonmodeller. Magneten är en större platt sak som är insydd i fodralets baksida, det är väl batteriets hölje där innanför plasten som attraheras av magneten kan jag tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 497 Postad 29 Mars , 2022 Pröva först och se hur telefonen funksr utan "piratfodralet". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 29 Mars , 2022 6 timmar sedan skrev Mackey: Pröva först och se hur telefonen funksr utan "piratfodralet". Jo men det gör den ju. Det är först när den är i fodralet som det ibland inte funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 31 Mars , 2022 2022-03-28 vid 15:21 skrev Georg_Ohm: ….så småningom även ett bra fodral… 2022-03-29 vid 10:58 skrev Georg_Ohm: Det är först när den är i fodralet som det ibland inte funkar. Skulle säga att det är ett o-bra fodral. Reklamera fodralet, eller se det som läropengar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser