susy 16 Postad 27 Mars , 2022 (redigerade) Är det någon som vet hur man separerar blocket och basplattan på dom här? Jag vill alltså ha kvar basplattan (ögglebeslaget) på båten men byta ut blocket. Dom har ju ett värde så jag har ingen lust att ta fram vinkelslipen direkt. https://www.ebay.com/itm/202595166278 Redigerad 27 Mars , 2022 av susy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 956 Postad 28 Mars , 2022 7 timmar sedan skrev susy: Är det någon som vet hur man separerar blocket och basplattan på dom här? Jag vill alltså ha kvar basplattan (ögglebeslaget) på båten men byta ut blocket. Dom har ju ett värde så jag har ingen lust att ta fram vinkelslipen direkt. https://www.ebay.com/itm/202595166278 Lossa insexskruvarna så delar sig blockhalvorna. På modellen i annonsen tror jag att sidorna vrids efter att skruvarna lossats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
susy 16 Postad 29 Mars , 2022 🤙 Jag kom så långt att jag lossade skruvarna men fick ju inte isär dom. Tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
susy 16 Postad 5 April , 2022 Uppdatering. Jo det gick att få isär blocket. Men, svirveln sitter ju likt förbannat fast i basplattans ögla. Det här är ju så korkat. Troligen därför hjärnan inte reagerade på vad ögonen såg. Dom går helt enkelt inte att separera. Skit! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 956 Postad 6 April , 2022 21 timmar sedan skrev susy: Uppdatering. Jo det gick att få isär blocket. Men, svirveln sitter ju likt förbannat fast i basplattans ögla. Det här är ju så korkat. Troligen därför hjärnan inte reagerade på vad ögonen såg. Dom går helt enkelt inte att separera. Skit! Det är väl enkelt att få bort svirveln..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
susy 16 Postad 7 April , 2022 Ja eller vinkelslipen tror jag krävs. Men som man ser i länken så har dom ju ett bra värde även begagnade. Känns lite så där att kapa. Ska försöka hitta ett nytt däcksbeslag. Bilden är oskarp vid svirveln / basplattan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser