GTI 38 Postad 29 Mars , 2022 6 timmar sedan skrev DanielMalmgren: Jag förstår att samtliga involverade i denna tråd nu har suttit spänt och undrat "Hur gick det? Klarade han SRC-provet egentligen?" så jag ska väl kanske meddela att det gick bra 🥳 Skulle faktiskt vilja påstå att själva provet var löjligt enkelt, förstår inte riktigt varför de inte lägger ribban högre. Jag menar, gränsen är 75% rätt och om man har 25% fel på provet så har man verkligen inte förstått nog mycket för att använda sig av en VHF säkert. Det är provförrättaren som skriver och rättar provet (alltså examinatorn - ej kursledaren) och detta skickas seden in till NFB - Nämnden för Båtlivsutbildning - så att de har koll på utformning och innehåll av testet. NFB har på delegation från Transportstyrelsen uppdrag att tillse efterlevnaden i utbildningen och examination av föreskriftens innehåll. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 29 Mars , 2022 3 timmar sedan skrev ChristerN: Ja, det är klart att om man bara lyssnar på en enda kanal blir det nog inte så mycket prat på just den. (Jo, jag förstår att du @Georg_Ohm scannar med ena radion) Faktiskt på båda, men den ena är lättare att sätta igång den funktionen på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser