Ric_Gbg 1 Postad 25 Mars , 2022 Hej! Jag håller på renovera en VP drev 110s och ska snart montera allt tillbaka. På manualen rekommenderas av Volvo att använda "permatex" någonstans men jag är lite osäker om det handlar om bälgen, oringen eller en "ny" packning som har kommit med reservdelar och som INTE FANNS MED FRÅN BÖRJAN (?!) Ska jag också använda någonting för att låsa skruvarna som håller drevet ihop? har hemma loctite 243. Eller någonting mellan skrovet/klämringen och bälgen? Jättetacksam om ni kan hjälpa mig och hänvisa till rätt produkt. Tänkte köpa loctite 5923 som verkar vara alternativet till permatex. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 28 Mars , 2022 (redigerade) Packningen är till 120, och senare drev. Den ska du inte använda, bara en O-ring. Den smörjer man med lite fett så att den glider in. Du ska inte använda något tätningsmedel mellan bädden och klämringen. Låsvätska på skruvarna som håller ihop övre och undre växeln skadar inte. Det behövs inget låsvätska på skruvarna till klämringen, men det är bra att lägga brickor under skruvskallarna, så river man inte sönder färgen när man drar skruvarna. Annars börjar det rosta ganska snabbt. Redigerad 28 Mars , 2022 av Rollen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ric_Gbg 1 Postad 30 Mars , 2022 Tack! Ska jag ha lite fett på bälgen också eller bara på o-ringen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 30 Mars , 2022 Ingenting på bälgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ric_Gbg 1 Postad 6 Maj , 2022 Tack @Rollen. Det funkade utmärkt. Har precis trycktestat drevet och det verkar ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser