yngwe 0 Postad 23 Juli , 2005 Som jag nämner i min båt beskrivning så har jag ett litet problem, jag vet inte vad det är för märke på min båt, killen jag köpte den av sa att den hette venjans eller något sånt och byggdes i ett antal exemplar på ett varv i dalarna, mer än så vet jag inte, är det någon som sitter och ruvar på minsta lilla där ute så snälla skicka ett PM till mig! Mvh Yngwe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oskar_nilsson 0 Postad 24 Juli , 2005 tjena ja tror de ä en vator men vilken betekning inen vator 14r iallafall mv oskar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentafreak 1 Postad 11 Augusti , 2006 Vad jag kan se så är det mycket riktigt en Venjan boat .Den tillverkades i byn Venjan Dalarna i början på 70-talet.Det tävlades rätt flitigt med den i Roslagsloppet. Har en likadan med Penta 55Hkr som jag använder i Venjan sjön där jag har sommarstuga.Finns c:a 8-10 st sådana i den sjön. Hälsn. Tommy J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kassman 0 Postad 14 Maj , 2008 Ser ut som en Venjan, jag har en likadan hemma i Stockholm med 45Hk. Har aldrig sett en likadan före idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentafreak 1 Postad 22 Maj , 2008 Kan maila en artikel för den som är intresserad. ///TJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
venjan 0 Postad 25 Maj , 2009 det är en venjansbåt helt klart mvh Rasmus Senast ändrad av venjan | 25 maj 2009 | 17:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yngwe 0 Postad 10 Juni , 2009 Hej! Hade helt och hållet glömt bort denna Tråden.. Tack så mycket för hjälpen, kul att man har kommit över en sådan ovanlig båt. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser