Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
Gäst Roland Nygren

Insprutningspump MD 21

Rekommendera Poster

Gäst Roland Nygren

Före sommaren fick jag topplockspackningen bytt. Efter bytet när vi skulle starta motorn första ggn,var vi tvungna att avlufta hela vägen från matarpump och upp till spridarna, då startade den. Efter att ha kört båten ett antal ggr började den bli svår att starta. Man var tvungen att avlufta sista biten från insprutningspumpen till spridarna för att den skulle gå. Jag upplever att det har blivit värre och värre förvarje gång. Jag uppfattar det som att matarpumpen är OK, eftersom det spruta diesel när man lättar på luftningsskruvarna på insprutningspumpen, däremot kommer det diesel bara ur ett av de fyra rören till spridarna trots att jag kört startmotorn med bortkopplade spridare minst 10ggr (max 10sek/ggn). Är det insprutningspumpen som felar eller finns det något annat somdet kan vara? Jag läste annat inlägg om att stoppen fastnat inne i pumpen. Hur kollar man det? Kan man skruva av insprutningspumpen utan att ställa till det för sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! maila mig på hans-gunnar.rohden@telia.com så skall jag hjälpa dig! skicka gärna med ditt telno Mobil no Mvh H-G

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...