Gå till innehåll
fredag 01 november 2024
marcuszalitis

Vad är det för båt?

Rekommendera Poster

spacer.png

Hejsan.
Jag har hittat en båt vid våran vik som är övergiven och vad jag vet polisanmäld för miljöförstöring. Och jag funderar på att eventuellt höra av mig till polisen och kolla om jag får ta hand om den och försöka reparera den.

Men jag har inte lyckats hitta någon typskylt om märke på båten. Är det någon som vet direkt vad det är för båt?

Tackar för hjälp!

IMG_2595.thumb.jpg.34e7942fd661ae283bac4693c65421d3.jpg

IMG_2597.thumb.jpg.9910a1d26f9ad351c99d6a2071e92276.jpg

Redigerad av marcuszalitis
Fixat till trasiga bilder i mitt inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
37 minuter sedan skrev marcuszalitis:

IMG_2592.jpg.9b79c7693e4b5f7e568a7e2baf1bbd4b.jpgIMG_2595.jpg.b824dfd3fdf23f0de1caa00c91842da8.jpg

Hejsan.
Jag har hittat en båt vid våran vik som är övergiven och vad jag vet polisanmäld för miljöförstöring. Och jag funderar på att eventuellt höra av mig till polisen och kolla om jag får ta hand om den och försöka reparera den.

Men jag har inte lyckats hitta någon typskylt om IMG_2595.HEICmärke på båten. Är det någon som vet direkt vad det är för båt?

Gör om bilden/bilderna till img och ganska små, typ 500k så går det att lägga in dem här. Tror nämligen inte att Apples heic-format tas emot av plattformen.

På PC brukar jag ta Irfanview för att göra om bilderna. Gratis och snabb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 minuter sedan skrev ChristerN:

Gör om bilden/bilderna till img och ganska små, typ 500k så går det att lägga in dem här. Tror nämligen inte att Apples heic-format tas emot av plattformen.

På PC brukar jag ta Irfanview för att göra om bilderna. Gratis och snabb.

Tack så mycket . Ah jag hittade en online konverterare till jpg. Lustigt dock att apples heic format inte går att spara om ordentligt till jpg utan att man måste använda konverterare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev marcuszalitis:

spacer.png

Hejsan.

Men jag har inte lyckats hitta någon typskylt om märke på båten. Är det någon som vet direkt vad det är för båt?

Tackar för hjälp!

IMG_2595.thumb.jpg.34e7942fd661ae283bac4693c65421d3.jpg

IMG_2597.thumb.jpg.9910a1d26f9ad351c99d6a2071e92276.jpg

Ser faktiskt ut som en tidig amerikanare. Gissningsvis en 80-90 tal Searay eller Bayliner.

Pulpit ej original iallafall och ser ut som att det är ett vasst skrov.

Gå ombord och ta lite foton.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker layouten på färgerna tyder på en Wellcraft men känner inte igen själva modellen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...