TonyJ 0 Postad 15 Februari , 2022 Hallå, ska fiska lite i Långsjön i Björklinge när isen ger sig, någon som brukar fiska där, vet ni några grund, grynnor mm man behöver akta sig för? Fisketips mottages också tacksamt! Mvh Tony Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 501 Postad 15 Februari , 2022 Så här tycker Navionics att det ser ut. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 15 Februari , 2022 Ser lättnavigerat ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 15 Februari , 2022 4 timmar sedan skrev Kane: Ser lättnavigerat ut! Nja, lite förädiskt är det allt. Sjön påminner mig lite om när man skulle lära sig cykla. Den där ön ser ut som den enda lyktstolpen på den stora parkeringsplatsen. 🤕 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TonyJ 0 Postad 15 Februari , 2022 Hahaha tack! Den är ganska snäll vad jag hört, djup med kallkällor, men finns det en sten så kan man ju garantera att den kommer hittas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roger12 17 Postad 15 Februari , 2022 Hej, Sonarkartor visade lite mer. Skaffa gärna en plotter och ekolod. Lätt att få en tredimensionell karta av hela botten då. Vidare kommer plottern ihåg dessa data. Själv har jag en Raymarin Element 12 tum plus ekolod. Kanske en mindre för denna insjö? Det finns billiga att köpa. Själv har jag min för kartläggning av botten och för att se fisk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser