Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
SvenA

Sprayhood är fult.

Rekommendera Poster

När jag köpte min båt för tre år sedan ingick en väderbiten sprayhood. Den hamnade längst in i garaget.Jag tycker att sprayhood´s förfular en segelbåt.Båtens linjer förstörs. Härom dagen fick jag tid över,provade att montera min gamla sprayhood. Efter ett par seglingar och oräkneligt antal regnskurar har jag insett fördelarna, :oops: . Dessutom var utseendet inte så tokigt ;-) när den var på plats. Det regnar inte in i ruffluckan, gott om plats för regnkläder, flytvästar mm., vindskydd. Det får bli en ny sprayhood. Sy själv eller köpa tjänsten? Fast egentligen är det snyggare utan? Vad tycker ni? SvenA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej sneseglare. Fult eller inte spelar väl ingen roll, du seglar ju en Triss Magnum? ;-) Hare gôtt. TjT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:roll: Tjocka Trisse, Funderar på hur jag skall tolka det där........Du vågar väl inte antyda något om Magnumens form? :mad: Kom ihåg, vi är många Triss Magnumägare här på forumet..... Ha det så gött själv nere i sundet. SvenA (från ett regnigt Växjö)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej SvenA. Min avsikt är inte att chikanera Triss Magnum-seglare, smaken är ju som bekant som baken. Jag ska kanske inte komma med några förmätna omdömen, jag seglar ju själv en Stortriss som även den i någon mån påminner om en skokartong. Hare gôtt. TjT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju Arkens båt. Finns en bild till i hans fotoalbum här i Magnumklubben. SvenA från Helgahafvet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...