Spedy 1 Postad 28 November , 2021 Hej, jag vill gärna ha förslag på motorbåtar som uppfyller mina krav. Rak axel, ej drev, Max hastighet skall vara minst 10 knop Akter ruff Stå höjd i för ruff Budget max 20000 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
T-strom 0 Postad 28 November , 2021 Med den budgeten så slänger jag in Albin 27 Wynne som en brasklapp. Förvisso ingen akterruff men fantastiska utrymmen för att vara så liten båt. Stor invändigt så det förslår. Bra och avskild midcabin kanske kan göra att förlusten av akterruff inte blir så kännbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 619 Postad 28 November , 2021 (redigerade) 7 timmar sedan skrev Spedy: Hej, jag vill gärna ha förslag på motorbåtar som uppfyller mina krav. Rak axel, ej drev, Max hastighet skall vara minst 10 knop Akter ruff Stå höjd i för ruff Budget max 20000 För den budgeten är det inte typen av båt som är svaret, utan hur mycket defekter den har som du hittar. För vill du ha ståhöjd, akterruff, rak axel och minst 10 knops fart för 20.000:- så är det ett reparationsobjekt (=vrak) som är förslaget. Gissar dock att du skrivit en nolla för lite i budgetsiffran. För du har ju redan en annan - högst levande - tråd med exakt samma ämne, så varför starta en ny ? Redigerad 28 November , 2021 av IngemarE 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spedy 1 Postad 28 November , 2021 Saknas 1 nolla det ska vara 200000 kr 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 619 Postad 29 November , 2021 (redigerade) 8 timmar sedan skrev Spedy: Saknas 1 nolla det ska vara 200000 kr Då är det ju exakt samma sak som du redan frågat om i din förra tråd. Fortsätt gärna i den. (Det finns f.ö. en "redigera"-funktion som ligger öppen ett dygn om man märker sådana fatala skrivfel i sitt inlägg). Redigerad 29 November , 2021 av IngemarE 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 29 November , 2021 2 timmar sedan skrev IngemarE: Då är det ju exakt samma sak som du redan frågat om i din förra tråd. Fortsätt gärna i den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 29 November , 2021 Det med ståhöjd ärt ju ganska subjektivt eftersom vi alla är olika långa, men du kanske menar att det ska vara minst 2m takhöjd i förruffen så att de allra flesta kan stå raklånga där? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 30 November , 2021 2021-11-29 vid 07:23 skrev IngemarE: Då är det ju exakt samma sak som du redan frågat om i din förra tråd. Fortsätt gärna i den. (Det finns f.ö. en "redigera"-funktion som ligger öppen ett dygn om man märker sådana fatala skrivfel i sitt inlägg). Där kan man även rätta till stavfel, om man händelsevis snubblat på tangentbordet mellan några tangenter på näst nedersta raden. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spedy 1 Postad 30 November , 2021 Hade det funnits en redigeraknapp hade jag tagit bort hela inlägget, för övrigt vill jag tacka de som har lämnat adekvata svar på inlägget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser