Jonaslatt 50 Postad 8 November , 2021 Renoverar en b20 nu. Hur varm blir avgaslimpan egentligen? Ska lacka den och behöver veta vad jag har att utgå ifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 99 Postad 9 November , 2021 Avgaskanalerna närmast blocket blir riktigt heta. Jag körde med värmefärg och aktiverade den med värmepistol. Men jag har en B30..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonaslatt 50 Postad 9 November , 2021 (redigerade) Okej tack. Någon med b20 som också kan bekräfta? Redigerad 9 November , 2021 av Jonaslatt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 9 November , 2021 En B30 är väl 1,5xB20, så det borde väl inte vara någom större skillnad..? Dvs, blocken mm är väldigt lika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 9 November , 2021 B 20-limpan har kylda avgashalsar så att den blir inte så varm. B 18-limpan, som även fanns på den första B 20-motorn, har inte det och blir betydligt varmare. B 30 har inte heller kylda halsar. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonaslatt 50 Postad 10 November , 2021 11 timmar sedan skrev sanktanna: B 20-limpan har kylda avgashalsar så att den blir inte så varm. B 18-limpan, som även fanns på den första B 20-motorn, har inte det och blir betydligt varmare. B 30 har inte heller kylda halsar. Ingemar Tack så jättemycket. Då stämmer det jag hade läst att den inte skulle bli så varm men ville ändå dubbelkolla.. Då borde vanlig lack funka på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser