Gå till innehåll
tisdag 31 december 2024
Sitell

Akterkabin?

Rekommendera Poster

Jag leter eter en segelbåt med akterkabin och med kök och toalett vid nedgången, dvs med något modernare planlösning jämfört med typiska 70-talsbåtar. Är det någon som vet vilka båtar som har detta (som även har ett pris under ca 325000 kr)? Vad jag har förstått borde Maxi Fenix och Maxi 909 ha dessa egenskaper men det borde finnas flera...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Marieholm 28 har akterkabin och toalett/kök vid nedgången. Totalt har tillverkats 45 ex av denna båt så den förekommer inte så ofta på begagnatmarknaden. Prislapp runt 240'.

post-5232-1394234435,1937_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara en ovanlig modell, fanns ej med i sailguide.se vad jag kunde se. Tackar för tipsen! Det verkar som man får hosta upp lite mer pengar för att få det jag önskar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Da må du ta en titt på Comfort 32. Akterkabinen er 2 delt, et barn på hver side og hunden mellom. Hver av de har også hatt venner med seg uten at det er et plassproblem.
Skikkelig pentry og helt ok toalett får du også.

Foreldrene sover foran, laaaangt fra barna smiley-wink.gif\

Og så er det jo en så trivelig båt 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sista segelbåten innan vi konverterade till motorbåt var en COMPIS 97. Den svarar mot dina krav och är dessutom en härlig seglare. Rekommenderas.
Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 rymliga o trevliga båtar är Comfort 32 eller Maxi 95 , bra båtar med fin fina utrymmen, stabila att segla, o väldigt bekväma , Comforten är lite snabbare än Maxin, prislappaen ligger från 300-450000 beroende på skick o utrustning . Fenix o 909 är betydligt mindre båtar än dessa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...