rillenz 0 Postad 28 Oktober , 2021 Hejsan! Har en Yamaha 55BE 663312715 om jag minns siffrorna rätt. Det som är kruxet är att den startar men dör efter ett tag när den bara står på tomgång. (Ej vågat köra ännu). Den klarade rätt högt varvtal och lät fint! Men den dog och sen ville den inte starta igen. Men sen startade den igen, den höll på såhär lite fram o tillbaka och betedde sig lite skumt. Mina misstankar är att förgasaren behöver rengöras. Vilket jag ännu inte gjort. Tänker om det är nån här som kanskee har haft liknade problem? Hittar nästan ingen information om motorn på internet. Båten är ny inköpt (begagnad) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillenz 0 Postad 28 Oktober , 2021 Skulle även vara kul om nån lyckas hitta årsmodellen till den. Den har bokstaven L mellan siffrorna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 29 Oktober , 2021 Kan detta hjälpa dig lista ut årsmodell? https://www.marinshopen.se/motorguiden/faststall-arsmodell/yamaha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj_Bjorkhagen 47 Postad 30 Oktober , 2021 2021-10-29 vid 08:52 skrev FinaKillen: Kan detta hjälpa dig lista ut årsmodell? https://www.marinshopen.se/motorguiden/faststall-arsmodell/yamaha Kåpans design avslöjar vilken generation det rör sig om Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillenz 0 Postad 30 Oktober , 2021 Exakt såhär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 30 Oktober , 2021 Ingen dekal med serienumret? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj_Bjorkhagen 47 Postad 31 Oktober , 2021 2021-10-30 vid 15:25 skrev rillenz: Exakt såhär https://global.yamaha-motor.com/business/outboards/story/85a.html Hur som haver har du köpt en arbetshäst! Vi ska nog kunna få igång din motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillenz 0 Postad 31 Oktober , 2021 37 minuter sedan skrev Kaj_Bjorkhagen: https://global.yamaha-motor.com/business/outboards/story/85a.html Hur som haver har du köpt en arbetshäst! Vi ska nog kunna få igång din motor Tog en liten titt igår, bränslefiltret var nästan helt svart. Den går bra efter den har fått stått ett tag men sen dör. Så om jag har den igång ett tag nu så dör den efter kanske 5-10 minuter, och "böölar" vid gaspådrag. Sen hittade jag bokstaven R i vänstra hörnet så då ska det vara en 1981:a. Tänker rengöra förgasarna och skruva lite med justeringsskruvarna och återkommer därefter. Kan jag köpa ett bränslefilter på biltema? Väldigt sålligt med orginal delar. Såg en japansk hemsida som hade varenda del men nu tappade jag bort vad den heter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj_Bjorkhagen 47 Postad 31 Oktober , 2021 4 timmar sedan skrev rillenz: Tog en liten titt igår, bränslefiltret var nästan helt svart. Ett igensatt bränslefilter leder till minskad bränsleförbrukning, vilket gör din motor billigare i drift 😀😀 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillenz 0 Postad 1 November , 2021 6 timmar sedan skrev Kaj_Bjorkhagen: Ett igensatt bränslefilter leder till minskad bränsleförbrukning, vilket gör din motor billigare i drift 😀😀 Nu vet jag inte om du snackar i nattmössan eller bara skojar haha! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj_Bjorkhagen 47 Postad 1 November , 2021 16 timmar sedan skrev rillenz: Nu vet jag inte om du snackar i nattmössan eller bara skojar haha! Du kan väl hålla med om att en trasig motor förbrukar inget bränsle och är således billigare i drift än en fungerande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 1 November , 2021 58 minuter sedan skrev Kaj_Bjorkhagen: drift Kan man säga att en trasig motor är i drift? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj_Bjorkhagen 47 Postad 2 November , 2021 5 timmar sedan skrev Bosse: Kan man säga att en trasig motor är i drift? /B Enligt ekonomerna på ett visst färjerederi, så är svaret ja! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser