Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
azzo

Yamaha 25 Hk Rykigt.

Rekommendera Poster

Hej jag har en Yamaha 25 hk 80 tal tror jag. När man gasar på så Hoppar motorn/rycker som bara den.(känns som den ska flyga av) pressar man motorn lite till så går brytpinnen av. Kör man skata framåt går det bra även full back går fint den låter bra. Någon som vet vad det kan var? Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rickard

Kan bara komma på en sak och det är felmonterad propeller.. Det sitter en bricka bakom propellern, ev sitter den inte kvar på din varpå propellern pressas mot växelhuset när du gasar. Då låser den och brytpinnen går av. Mvh Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ingen bricka. Menar du då inanför brytpinnen eller utanför mot propellern. tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rickard

Bricka nr 5. Alltså en distans för att propellern inte ska ligga för nära mot huset. (Det här är inte din motor på bilden men jag tog den för att den inte var så plottrig.) Prova och pressa propellern och samtidigt vrida den. Det borde ge samma symptom som när pinnen går av. Då ser, känner du nog var den tar emot. Lycka till! Mvh Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Där har jag nog ingen bricka men den ska sitta på insidan alltså. Först bricka sen brytpinne sen propeller. Har jag fattat rätt. Tack för hjälpen hoppas bara att det är det felet. Barnen börjar bli otåliga. Tack igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rickard

Jag är ju inte tvärsäker alltså, men kan inte komma på så mycket annat som kan vara galet. Nånting låser ju helt klart, eftersom propellern drar när du backar funkar det, när den trycker så går det fel så det borde vara så. Kolla noga och känn efter. Och igen lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hadde det inte regnat så skulle jag var på väg till båten. Får bli i morgon tack fö hjälpen. Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmmm verkar som att det inte ska vara någon bricka om man har en brytpinne. Ringde och dem sa att det inte skulle vara någon bricka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...