Hybro 1 152 Postad 19 Oktober , 2021 En så skulle inte vara dumt att ha... 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 19 Oktober , 2021 24 minuter sedan skrev Hybro: En så skulle inte vara dumt att ha... Fint däck också 👍 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 19 Oktober , 2021 1 timme sedan skrev Peter_K: Fint däck också 👍 Det är bogproppen man ser......😎 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 19 Oktober , 2021 Bra att ha styrning på bogproppen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 152 Postad 19 Oktober , 2021 Inte ens PS 😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 152 Postad 19 Oktober , 2021 T o m krockkuddar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 20 Oktober , 2021 2021-10-19 vid 15:06 skrev Hybro: T o m krockkuddar. Elbakruta, rattvärme och backkamera? Inte så illa ändå, då det i senaste numret av PB var en notis om ett företag som tillverkade båtar som såg ut som VW-bussar med delad framruta, och med andra bildesigner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 605 Postad 21 Oktober , 2021 (redigerade) 17 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Inte så illa ändå, då det i senaste numret av PB var en notis om ett företag som tillverkade båtar som såg ut som VW-bussar med delad framruta, och med andra bildesigner. Äh, nästan samma sak gjorde ju Top Gear redan för flera år sedan: Fast det gick inte så bra: Ett senare försök gick lite bättre. Men.....varför..?: Redigerad 21 Oktober , 2021 av IngemarE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 21 Oktober , 2021 7 timmar sedan skrev IngemarE: Äh, nästan samma sak gjorde ju Top Gear redan för flera år sedan: Då är den här varianten mer lyckad 🙂 https://www.hamnen.se/artiklar/motor/unik-bogserbat-med-scaniahytt-till-salu/ 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 23 Oktober , 2021 2021-10-21 vid 22:49 skrev Peter_K: Då är den här varianten mer lyckad 🙂 https://www.hamnen.se/artiklar/motor/unik-bogserbat-med-scaniahytt-till-salu/ Den är fin och linjeskön, den hade jag glömt, den låg ute på Blocket för något år sedan eller mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terri 33 Postad 26 April , 2022 Vilken kuslig båt. Jag är säker på att tillverkaren tycker den är ursnygg. Jag skulle döpa den Deathwish. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 27 April , 2022 Nya "Paddan" i GBG's Kanaler.... 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 476 Postad 27 April , 2022 Nu vet jag inte om detta är en elektrisk båt, men rent allmänt verkar designers inte bara lägga in en elmotor utan man måste också göra en båtdesign som inte liknar något annat. Suck! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 27 April , 2022 24 minuter sedan skrev ABC: Nu vet jag inte om detta är en elektrisk båt, men rent allmänt verkar designers inte bara lägga in en elmotor utan man måste också göra en båtdesign som inte liknar något annat. Suck! En ledtråd kring om den är elektrisk eller inte kan vara texten på skrovsidan… 😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 476 Postad 27 April , 2022 2 timmar sedan skrev Peter_K: En ledtråd kring om den är elektrisk eller inte kan vara texten på skrovsidan… 😉 Jo, men dom två jag lade in var ju exempel på "nydanande" design på båtar som är eldrivna. Och jag tycket båda är s***fula!! Och eftersom exemplet från Terri verkar tillhöra samma kategori av design så den har alla möjligheter att vara eldriven den också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 585 Postad 27 April , 2022 Håller med. Skulle jag prioritera att köpa en ny elbåt i den storleken så skulle jag inte välja X Shore, den (och den andra på bilden) är ju faktiskt s***fula. Det är ju den som Terri visade bild på också, men den är nog uppenbart helt över min ekonomi. Det är märkligt att X Shore satsningen inte självdött ännu, tycker jag. Men smaken är som baken. Min bror brukar t.ex. ha tycke för fula designer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 30 April , 2022 Funderar på om designen på X-shore är så nydanande ändå. Det påminner om äldre tiders motorbåtar och även äldre tiders krigsfartyg med sin raka stäv. Nu gillar jag personligen båtar som har mer traditionell design, dvs mer Nordstar / Targa än något rymdskepp som en som vissa moderna Fairline. Rak stäv har fått ett uppsving och det gillar jag också men skulle nog inte klassa det som modernt / nytänk. Sen undrar man ju hur vissa tillverkare tänker som sätter en stävögla längst fram på den raka stäven. Lite närkontakt med en brygga och det blir en del plastjobb. Borde gå att finna en bättre lösning kan man tycka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 219 Postad 30 April , 2022 Ett exempel på en motoriserad trimaran. Här har man nog inte tänkt på det praktiska fullt ut. Att lägga till i en naturhamn med fören blir inte helt enkelt om man ska upp på detta fördäck samt i kombination med negativ för blir det ett litet äventyr att komma på båten igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser