Fiskargubbe 0 Postad 2 Oktober , 2021 Tjena! Frågade lite om min trailer tidigare och tänkte lyfta en till tråd om trailers som det är svårt att hitta info om. Funderar på vinschtornet. Hur tänker ni kring höjden på det relativt båten. Horisontell vajer eller helt ok om den är vinklad med tornet nedanför öglan i fören? Funderar själv kring om jag borde höja mitt torn, se bild. När jag tar upp båten så är det lite segt sista halvmetern vilken kanske kan beror på vajerns skarpa vinkel sista biten. Dock funkar det bra att ta upp båten så undrar främst om det finns ngn annan anledning att justera höjd? Trevlig dag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 2 Oktober , 2021 Flytta fram och höj det någon decimeter. Sen ser det ut som om du har rem och inte vire. Det är bra då skär det inte lika mycket i klyset när du vinschar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiskargubbe 0 Postad 2 Oktober , 2021 11 minuter sedan skrev Jorgen01: Flytta fram och höj det någon decimeter. Sen ser det ut som om du har rem och inte vire. Det är bra då skär det inte lika mycket i klyset när du vinschar. Will do! Tack för input Jörgen 👊🙏 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 2 Oktober , 2021 Tänk på att det blir högre tryck på dragkroken när du flyttar båten längre fram på trailern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 2 Oktober , 2021 Om du flyttar fram tornet och höjer så bör båten bli kvar i samma läge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser