Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Gäst Olaus

Trimma MD40

Rekommendera Poster

Gäst Olaus

Lurar på en Nimbus 26 med MD40. Ev. blir farten för låg. Kan man medelst turbo göra om en MD40 till en TMD40 eller TAMD40 och är det svårt/dyrt/vanskligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ricky

Det er nog ingen god ide att trimma din motor. Erfarenhetsmessigt så er en skruvad ikke orginal båtmotor iskallt på marknaden, Skulle du sjelv køpa en dyr båt med en motor som en bagare eller ett butiksbitrede trimmat? Skaffa hellre en annan motor som motsvarar dina krav och selj den gamla. Det kan låte som att det blir dyrare, och det blir det sekert också. Men i gengeld økar båtens verde och det går att selga den vidare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Christer

Om du tycker att Nimbus 26:an går för sakta med den motorn så bör du hellre överväga att byta båtmodell. Nimbus 26 går sällan bra i vattnet i farter över 18 knop pga sin köl som gärna vill lägga båten på sida vid för mycket plan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!

Jag tycker nog inte att du har fått något svar på din fråga........

Jag är själv spekulant på en likadan båt med samma motorbestyckning, så jag blev glad över att någon annan redan ställt frågan, men jag blev inte klokare. Finns det någon som vet OM det går och så vidare?

M.V.H.

Bylla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Visst går det att uppgradera din motor men frågan är om det är prisvärt, svårheten ligger i att hitta delar beggade för med ny delar blir dyrt. Men Nimbus 26 är inte rätt båt för högre farter.

www.osterblom.nu/coronet

post-25766-1394235183,7804_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...