Tobbenaslund 0 Postad 17 September , 2021 Helt ny på båt och skall vinterkonservera motorn, den har sötvattenkylning. När man kör in glykolen i sjövattenkylningen, med motorn igång. Måste man samtidigt kyla drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 17 September , 2021 Svar nej. Har du separat vattenintag, annars så tas ju vattnet via drevet. Den korta stund som krävs för att köra runt glykol + lite ev varmkörning skadar inte drevet som är obelastat på land Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbenaslund 0 Postad 17 September , 2021 Hej, japp har ett intag under båten som jag har köpt en spolmuff till och ska köra glykolen i. Så inget vatten genom drevet när jag kör in glykolen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brawn 39 Postad 18 September , 2021 Du har en impeller även i drevet.Slangen från den är kapad vid skölden så detta vatten kyler ej motorn men kyler drevet något vid planing.Tror att vissa varv enbart har spolmuff på den drivremsdrivna pumpen och struntar i drevet.Jag kopplar vatten till båda.Tar du av drevet behöver du ju ej tänka på drevimpellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbenaslund 0 Postad 18 September , 2021 Okej, tack för info! då blir det konservering i eftermiddag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 126 Postad 18 September , 2021 Kanske detta klipp kan vara till hjälp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser