Yopphedi 28 Postad 14 September , 2021 Hej, Jag tog upp min båt i helgen och tog bort dyvikan för att tappa ut eventuellt vatten, men det var kruttort och det var precis likadant föra året. Det leder mig till min fråga, hur i hela fridan KAN det komma vatten dit? Det finns ju ett utrymme över denna mellanbotten där det sitter en länspump, dit kan jag förstå att det kan komma in lite vatten. Till utrymmet där dyvikan sitter kan jag däremot för mitt liv inte förstå hur vatten kan komma in...förutom om det läcker in genom dyvikan, som är den enda genomförningen, förstås, men då känns den öppningen tämligen meningslös.:) Hälsningar Yoppheidi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johannes1018 21 Postad 14 September , 2021 Vad är det för båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yopphedi 28 Postad 14 September , 2021 Förlåt, såklart hjälper det om ni får reda på vad det är för farkost. Det är en AMT 185 BR. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 14 September , 2021 (redigerade) Om det skulle läcka tex. i infärtningen av däcksbeslag eller i skarven som relingslisten täcker så rinner vattnet förmodligen ner dit? Redigerad 14 September , 2021 av No_jah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yopphedi 28 Postad 15 September , 2021 Tackar, då kan jag i vilket fall konstatera att skarvar och infästningar verkar hålla tätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser