Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
Isalame

Kapell, Nimbus 26

Rekommendera Poster

Vi har just köpt en Nimbus 26 -74 som vi tänkt fräscha upp. Det är modelleln med kort kapell och jag blev väldigt nyfiken på möjligheten att förlänga det. Vet ju att det finns många kunniga på denna sidan så istället för att googla ihjäl mig skriver jag här.

Jag undrar först vad "stolparna" heter som håller uppe kapellet?

När jag tittar på nätet på de med den längre varianten ser det lite ut som att den "stolpen" (y-form) som vi har istället är placerad längre bak. Vet någon om måtten är samma? Hade det gått att helt enkelt få måtten på ett längre kapell och flytta fästet bakåt? Undrar också om det är ytterligare en stolpe på det långa kapellet där vi har nuvarande stolpe? Stolpe stolpe stolpe...

Inte säkert att vi kommer göra detta men då kapellet är inne på sina sista somrar hade alternativet vart roligt att veta.

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu skrev pseudonym:

Kapellställning, kapellställning, kapellställning.😉

Tack! 😅

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan skrev pseudonym:

Kapellställning, kapellställning, kapellställning.😉

Dom kan också kallas för ”kapellbågar” eller bara ”bågar”.

Sådana är ju utförda av aluminiumrör, kapellbågerör... om man är händig kan man böja till sådana själv.

Det finns även många andra sorters tillbehör man kan behöva om man nu skall förlänga kapellet med nya bågar.

Om du skall anlita en kapellmakare så gör det NU! till våren är det försent då har dom inte tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...