hcccs 0 Postad 7 September , 2021 Jag köpte en Crescent 420 med Yamaha 30D i höstas och har jobbat med den över vintern och sommaren. Motorn startade och gick fint vid köpet. Nu skulle jag starta den och det händer ingenting. Som kan ses på fotona är det endast en tjock 7-polig kabel från "remote control" till motorn och den skall väl vara tillräcklig för att starta motorn. Jag har rensat bort en del tunna kablar som gick till lanternor och annat men som jag bedömde inte var nödvändiga för själva motorstarten. Vad kan ha gått snett? Goda råd önskas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 7 September , 2021 Svårt att säga vad som är fel, det kan ju var allt från att du rensat bort för mycket kablar till att batteriet är urladdat, eller tom. så enkelt att dödmansbrytaren eller batteriets huvudströmbrytaren är frånslagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hcccs 0 Postad 7 September , 2021 No-jah Batteriet håller 12,6 V, dödmansbrytaren sitter på plats. Var sitter huvudströmbrytaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 7 September , 2021 Ev. huvudströmbrytaren sitter ju oftast i närheten av batteriet, och kan se ut tex. så här: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hcccs 0 Postad 7 September , 2021 Ja, en sån har jag inte. Batterikablarna går från motorn direkt till batteriet. Det är nyckeln som är båda huvudströmomkopplare och startkontakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 7 September , 2021 Kolla då om någon säkring på motorn har löst ut, jag vet inte hur det ser ut på din motor, men det sitter normalt sett några säkringar någonstans på motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hcccs 0 Postad 7 September , 2021 Ja, jag har letat efter säkringar men inte hittat. Jag får söka lite till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hcccs 0 Postad 7 September , 2021 Ja, nu hittade jag en 5A glassäkring som har gått. Iväg och köpa en ny. Jag återkommer med resultat. Tack No_ja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hcccs 0 Postad 10 September , 2021 No_jah Ja, det var säkringen. Nu startar den direkt och går bra. 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 10 September , 2021 Det låter bra, då är det bara ut och köra innan säkringen brinner igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser