Mathias12 46 Postad 12 Augusti , 2022 Hej nu sitter 2 stolar. Vet inte om dessa blir permanenta eller byts ut vi får se. De är monterade på lådor som går att öppna, lite förvaring inunder. Ska känna efter hur höjden känns. Nu ser jag precis ovanför rutan. //Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 13 Augusti , 2022 Hej Nu ligger båten i sjön. Första provturen avklarad, ska justeras in och synkas lite förgasare. Men känns ok. //Mathias 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 15 Augusti , 2022 (redigerade) Hej Idag blev det en liten test tur runt Frösön. Sonen körde båten så att jag fick se hur den gick i vattnet. Trevlig tur och båten funkar bra. //Mathias Redigerad 15 Augusti , 2022 av Mathias12 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 21 Augusti , 2022 Hej idag krånglade startreläet, men tog det från reservdelsmotorn. Sen blev det en kvällstur. //Mathias 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 4 September , 2022 Hej ropade hem en båttrailer på klaravik. Ska hämta hem den på tisdag. en bromsad 750 vagn. Obesiktad så behöver gå igenom den när jag hämtat den. //Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 6 September , 2022 Hej nu är trailern hemma. Bromsarna funkar. Lite belysning måste fixas. Sen så har trailern tipp. Vilket känns bra. Jag har inte sett en trailer med tipp förut. //Mathias 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 13 September , 2022 Hej Nu är trailern besiktad och jag har fått en arbetsorder. Tack och lov inte så lång. Höger hjullager ska bytas och handsken bytas. Bromsarna funka kanon. //Mathias 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 15 Oktober , 2022 Hej trailern är ombesiktad och godkänd. Båten upptagen för vintern, har ställt in trailern så att den passar båten bättre men är inte helt nöjd ännu. Ska till att bygga en liten träställning för att täcka in båten inför snön som kommer snart //Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 30 April , 2023 Hej hittade en Industrisymaskin så om tid finnes så ska jag sy ett hamnkapell till båten. Börjar med ett hamnkapell sen så ska jag fixa ny soffa och sidor. Sen så småningom ska det även sys ett kapell med bågar och fönster //Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 13 Juni , 2023 Hej nu har jag monterat en ny stävögla högre upp. Den sitter limmad på insidan med en rostfri 1mm plåt med ytterligare 1 plåt påsvetsad där muttrarna sitter som förstärkning. Så totalt 2 mm rostfritt vid muttrarna. //Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 14 Juni , 2023 Hej när jag flyttade upp stävögla så kom den för nära vinschen. så bockade till en plåt och flyttade stäv stödet ca 15 cm. //Mathias 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 17 Juni , 2023 Nu ligger båten i sjön. Jag och juni tog en liten tur //Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias12 46 Postad 19 timmar sedan Hej Har hittat 2 begagnade stolar , dessa ska monteras i båten. Men det blir först efter det jag tillverkat hamnkapellet. //Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser